Maaklerilepingu üldtingimused

Maaklerilepingu üldtingimused (PDF)

OÜ Avor Kindlustusmaakler maaklerilepingu üldtingimused AMÜ20091118

1. Üldsätted

 1.1. Käesolevad maaklerilepingu üldtingimused (edaspidi: Üldtingimused) on OÜ Avor  Kindlustusmaakler (edaspidi: Avor) ja kliendi vahel sõlmitud maaklerilepingu osaks.

 1.2. Üldtingimustega on võimalik tutvuda veebilehel www.avor.ee või Avori kontoris aadressil Vabaõhumuuseumi tee 4c-35, Tallinn 13522

 1.3. Kindlustusmaakleri ärinimi on OÜ Avor Kindlustusmaakler, äriregistrikood 11730724, aadress Vabaõhumuuseumi tee 4c-35, Tallinn 13522; veebileht www.avor.ee, e-post: info@avor.ee

 1.4. Avor tegeleb kindlustusmaaklerlusega vastavalt kindlustustegevuse seadusele ning on kantud kindlustusvahendajate nimekirja, millega on võimalik tutvuda veebilehel www.fi.ee või Finantsinspektsioonis aadressil Sakala 4, 15030 Tallinn.

 1.5. Kindlustusmaaklerlus on Avori poolt kliendi huvides kindlustuslepingu vahendamine eesmärgiga pakkuda sõltumatu analüüsi alusel kliendi kindlustushuvile ja nõudmistele vastavat kindlustuslepingut.

 1.6. Avor nõustab klienti kahjujuhtumi korral.

 1.7. Avor võib olla samaaegselt kliendi ja kindlustusandja esindajaks, mis võib olla seotud huvide konflikti riskiga. Vältimatu huvide konflikti olukorras tegutseb Avor kliendi parimates huvides.

2. Kindlustushuvi väljaselgitamine

 2.1. Avor lähtub kindlustusmaaklerlusel kliendi poolt kindlustusavalduses väljendatud tahtest ning esitatud andmetest.

 2.2. Klient on kohustatud esitama Avorile täielikud, täpsed ja tõesed andmed kindlustatava eseme või isiku, kindlustusvõtja ja soodustatud isiku kohta. Avorile esitatud andmete muutumisel on klient kohustatud sellest Avorit viivitamata vähemalt kirjalikult taasesitamist võimaldavas vormis teavitama. Avoril ei ole kohustust kontrollida kliendi esitatud andmete tõelevastavust.

 2.3. Kliendi kindlustushuvi väljaselgitamiseks Avor:

  2.3.1. selgitab nõustamistegevuses välja, milliste riskide vastu klient kindlustada soovib;

  2.3.2. küsib kliendilt soovitava kindlustuskaitse ulatust ja kliendile sobivat omavastutuse määra;

  2.3.3. selgitab välja, kas kindlustusandjad pakuvad kliendi kindlustushuvile vastavaid lepinguid;

  2.3.4. selgitab kliendile kindlustustingimuste erisusi, sh piiranguid ja välistusi, mis konkreetse kindlustusliigi osas kliendi jaoks tähtsust omavad;

  2.3.5. selgitab välja kliendi võimalikud lisahuvid võrreldes kindlustusliigi kohta kindlustuse üldtingimustes sätestatuga;

  2.3.6. selgitab kliendile, et võimalike täiendavate riskide kindlustamine, võrreldes kindlustusliigi kohta kindlustuse üldtingimustes väljatooduga, võib toimuda kindlustusandja poolt täiendava kindlustuskatte juurdelisamisega, millele lisandub ka täiendav kindlustusmakse;

  2.3.7. suhtleb kliendiga muudes kindlustuslepingu sõlmimisega seotud küsimustes, mis võivad omada olulist mõju lepingu sõlmimise otsustamisel.

3. Parima kindlustuslepingu soovitamine

 3.1. Avor esitab kliendile kirjalikult taasesitatavas vormis vähemalt kolme kindlustusandja kindlustuspakkumused. Avor võib esitada kliendile vähem kui kolme kindlustusandja kindlustuspakkumused, kui tegemist on spetsiifilise kindlustusriskiga, kindlustusandjate poolt pakutavate lepingute vähesusega, kindlustusandja poolt pakkumise tegemata jätmisega või mõne muu sarnase põhjusega. Avor vabaneb maaklerilepingu täitmisest, kui vaatamata mõistlikele jõupingutustele ei õnnestu leida kliendi tahtele vastavaid kindlustuspakkumisi.

 3.2. Avor soovitab oma parimat kutseoskust kasutades kliendile esitatud kindlustuspakkumuste seast kindlustuspakkumust, mis vastab enim kliendi poolt Avorile avaldatud kindlustushuvile ja nõudmistele.

 3.3. Avor lähtub parima kindlustuspakkumuse väljavalimisel kindlustuslepingust tervikuna kogu selle oluliste tingimustega.

 3.4. Avor selgitab kliendile kindlustuslepingu olulisi tingimusi (eelkõige tingimusi, mis võivad mõjutada kliendi majanduslikku käitumist ning mille suhtes võib eeldada kliendi mõistlikku huvi, sh teenuse hind, lepinguga kaetavate riskide loetelu, lepinguga seotud piirangud ja välistused, hoolsuskohustused, hüvitamatajätmise alused jmt). Kindlustuslepinguga seonduvad välistused esitab Avor kliendile eraldi dokumendina.

 3.5. Juhul, kui klient leiab, et talle esitatud kindlustuspakkumised ei vasta kliendi kindlustushuvile, on klient kohustatud sellest viivitamatult Avorit informeerima.

4. Kindlustuslepingu sõlmimine

 4.1. Klient annab tahteavalduse kindlustuslepingu väljavalimiseks ja sõlmimiseks kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis veebilehe www.avor.ee või e-posti teel. Samuti loetakse kliendi tahteavalduseks Avori pakkumise allkirjastamist või kliendile Avori või kindlustusandja poolt esitatud arve tasumist. Klient on kohustatud andma tahteavalduse kindlustuslepingu sõlmimiseks mõistliku aja jooksul enne soovitava kindlustuskaitse algust.

 4.2. Klient kinnitab tahteavalduse andmisega, et:

  4.2.1. tal on kõik õigused ning volitused vastavat tahteavaldust anda ning teha muud kindlustuslepinguga seotud toimingud;

  4.2.2. kõik tema poolt esitatud sõlmitava kindlustuslepingu seisukohalt olulised andmed on täielikud, täpsed ja tõesed;

  4.2.3. Avor on selgitanud talle sõlmitava kindlustuslepingu olulisi tingimusi (eelkõige tingimusi, mis võivad mõjutada kliendi majanduslikku käitumist ning mille suhtes võib eeldada kliendi mõistlikku huvi, sh teenuse hind, lepinguga kaetavate riskide loetelu, lepinguga seotud piirangud ja välistused, hoolsuskohustused, hüvitamatajätmise alused jmt) ning andnud nõuandeid ja soovitusi vastavalt kliendi asjatundlikkusele ning kindlustuslepingu keerulisusele;

  4.2.4. ta on kõigi kindlustuslepingu tingimustega ja oluliste asjaoludega tutvunud, neist täielikult aru saanud ning nõustub nendega ja kindlustusleping vastab tema kindlustushuvile;

  4.2.5. ta on teadlik kindlustusmakse mittetasumise või tasumisega hilinemise tagajärgedest;

  4.2.6. Avor on talle selgitanud täiendavate riskide kindlustamise võimalusi;

  4.2.7. Avor on täitnud muud maaklerilepingus sätestatud kohustused kliendi kindlustushuvi väljaselgitamisel ja parima kindlustuslepingu soovitamisel.

 4.3. Avor korraldab kindlustuslepingu sõlmimise kliendi valiku alusel.

 4.4. Avor vabaneb maaklerlepingu täitmise kohustusest, kui klient ei esita õigeaegselt kindlustuslepingu sõlmimiseks vajalikku teavet või jätab õigeaegselt tasumata kindlustusmakse.

5. Kindlustuslepingu muutmine, taganemine ja ülesütlemine

 5.1. Kindlustuslepingu muutmiseks, kindlustuslepingust taganemiseks või kindlustuslepingu ülesütlemiseks peab kliendi tahteavaldus olema antud seaduses või kindlustuslepingus ettenähtud vormis.

 5.2. Klient kinnitab tahteavalduse andmisega kindlustuslepingu muutmiseks, kindlustuslepingust taganemiseks või kindlustuslepingu ülesütlemiseks, et:

  5.2.1. tal on kõik õigused ning volitused vastavat tahteavaldust anda ning teha muud kindlustuslepingu muutmise, kindlustuslepingust taganemise või ülesütlemisega seotud toimingud;

  5.2.2. kõik kliendi poolt esitatud muudetava kindlustuslepingu seisukohalt olulised andmed on täielikud, täpsed ja tõesed;

  5.2.3. Avor on selgitanud talle muudetava kindlustuslepingu olulisi tingimusi (eelkõige tingimusi, mis võivad mõjutada kliendi majanduslikku käitumist ning mille suhtes võib eeldada kliendi mõistlikku huvi, sh teenuse hind, lepinguga kaetavate riskide loetelu, lepinguga seotud piirangud ja välistused, hoolsuskohustused, hüvitamatajätmise alused jmt) ning andnud nõuandeid ja soovitusi vastavalt kliendi asjatundlikkusele ning kindlustuslepingu keerulisusele;

  5.2.4. ta on kõigi muudetava kindlustuslepingu tingimustega ja oluliste asjaoludega tutvunud, neist täielikult aru saanud ning nõustub nendega ja muudetav kindlustusleping vastab tema kindlustushuvile;

  5.2.5. ta on kindlustuslepingu muutmise korral teadlik võimaliku täiendava kindlustusmakse mittetasumise või tasumisega hilinemise tagajärgedest;

  5.2.6. ta on kindlustuslepingust taganemise või kindlustuslepingu ülesütlemise korral teadlik kindlustuslepingust taganemise või kindlustuslepingu ülesütlemise tagajärgedest.

 5.3. Avor korraldab kindlustuslepingu muutmise, kindlustuslepingust taganemise või kindlustuslepingu ülesütlemise kliendi tahteavalduse alusel.

6. Kindlustusmaksed ja vahendustasu

 6.1. Avoril on õigus võtta kliendilt vastu kindlustusmakseid. Kliendi poolt Avorile tasutud kindlustusmaksed loetakse kindlustusandjale tasutuks, sõltumata sellest, kas Avor on need kindlustusandjale edastanud või mitte.

 6.2. Kindlustusmakse tasumise tähtaeg on sätestatud kindlustuslepingus või arvel. Avor ei ole kohustatud tasuma kindlustusmakseid kindlustusandjale kliendi eest, kui klient on jätnud kindlustusmakse tasumata. Arve mittesaamine ei ole kindlustusmakse mittetasumise või tasumisega hilinemise põhjuseks.

 6.3. Avor on kohustatud hoidma kliendi poolt makstud kindlustusandjale kuuluvad kindlustusmaksed eraldi arvelduskontol. Nimetatud arvelduskontol olevaid vahendeid ei või Avor kasutada oma majandustegevuses, need ei kuulu Avori pankrotivara hulka ning nende arvel ei saa rahuldada võlausaldajate nõudeid.

 6.4. Avorile tasub vahendustasu kindlustusandja, kellega klient sõlmib kindlustuslepingu, kui Avor ja klient ei ole kokku leppinud teisiti. Kindlustuspakkumuse esitamisel teavitab Avor klienti kindlustusandjate poolt Avorile makstavate vahendustasude suurustest iga vahendatava kindlustuslepingu kohta eraldi.

7. Kliendi andmete töötlemine

 7.1. Klient annab Avorile nõusoleku esitatud andmete, sh isikuandmete töötlemiseks ning kandmiseks Avori poolt hallatavasse andmekogusse.

 7.2. Isikuandmeteks on muuhulgas kliendi nimi, isikukood, sünniaeg, suhtluskeeled, isikut tõendava dokumendi andmed, aadress, telefoninumber, e-posti aadress, haridus, amet, töökoht, varasem kogemus kindlustuslepingute sõlmimisel, andmed vara kohta jmt.

 7.3. Avoril on maaklerilepingu ja kindlustuslepingu sõlmimiseks, täitmiseks ning muudeks kindlustusmaaklerlusega seonduvate teenuste osutamiseks, samuti oma õiguste kaitseks lepingurikkumise korral õigus kliendi isikuandmeid säilitada, salvestada, korrastada, koguda, kasutada, muuta, edastada ja muul viisil töödelda. Seaduses sätestatud juhul avaldab Avor teabe isikuandmete volitatud töötlejate kohta veebilehel www.avor.ee

 7.4. Avoril on õigus esitada kindlustuspakkumisi kliendi postiaadressil ja e-posti aadressil.

 7.5. Klient annab Avorile nõusoleku isikuandmete edastamiseks kindlustusandjatele, samuti isikutele, kes osutavad Avori tegevuses vajalikke teenuseid (nt side-, posti-, tõlke-, trüki- ,infotehnoloogia-, kahjukäsitlus-, kahjuabi-, õigusabiteenused). Loetletud isikutel on õigus kliendi isikuandmeid töödelda Üldtingimuste p 7.3 sätestatud eesmärkidel.

 7.6. Kliendil on õigus nõuda Avorilt juurdepääsu oma isikuandmetele ning ebaõigete andmete parandamist. Klient võib oma isikuandmetega seotud õiguste kaitseks pöörduda Andmekaitse Inspektsiooni või kohtusse.

 7.7. Kliendil on igal ajal õigus nõusolek oma isikuandmete töötlemiseks tagasi võtta, esitades Avorile vastavasisulise avalduse.Juhul, kui klient võtab isikuandmete töötlemise nõusoleku osaliselt või täielikult tagasi, on Avoril õigus maaklerileping ilma ette teatamata üles öelda, kui Avoril pole seetõttu võimalik jätkata maaklerilepingu täitmist.

8. Muud sätted

 8.1. Maaklerileping on kestvusleping, mis on sõlmitud tähtajatult. Klient ja Avor võivad maaklerlepingu üles öelda võlaõigusseaduses ja maaklerilepingus sätestatud korras. Maaklerilepingu korralise ülesütlemise etteteatamistähtaeg on üks kuu.

 8.2. Füüsiline isik, kes sõlmib sidevahendi abil Avoriga maaklerilepingu väljaspool oma majandus- või kutsetegevust (edaspidi: tarbija), võib maaklerilepingust taganeda neljateistkümne (14) päeva jooksul arvates selle sõlmimisest, saates selleks tähtaegselt kirjaliku taganemisavalduse Avori aadressile, millega loetakse klient maaklerilepingust taganenuks, välja arvatud juhul, kui Avor saab taganemisavalduse kätte pärast maaklerilepingu täitmist (Üldtingimuste p 8.3).

 8.3. Kui tarbija taotleb Avorilt kindlustusmaaklerluse teenuse osutamist ning lepingupoolte kohustuste täielikku täitmist enne neljateistkümne (14) päeva möödumist maaklerilepingu sõlmimisest, siis Üldtingimuste p 8.2 sätestatud taganemisõigus lõpeb peale vastavate kohustuste täielikku täitmist.

 8.4. Kõik maaklerilepinguga seotud teated esitavad klient ja Avor teineteisele maaklerilepingus märgitud aadressidel. Kliendi poolt Avorile e-posti või veebilehe teel saadetud teade loetakse Avori poolt kättesaaduks, kui Avor saadab kliendile e-posti teel kinnituse kliendi teate kättesaamise kohta.

 8.5. Klient on kohustatud viivitamatult teatama Avorile oma kontaktandmete muutumisest.

 8.6. Avoril on õigus Üldtingimusi ühepoolselt muuta, teatades sellest kliendile ette 14 päeva. Muudatustega mittenõustumisel on kliendil õigus maaklerileping üles öelda alates muudatuste jõustumisest.